Zdravi recept dana

Sastojci: ♦ 4 veća vrganja ♦ 1,5 šalica riže ♦ 1 luk ♦ tvrdi sir ♦ svježi timijan ♦ ... Link
Sastojci: ♦ 1 dl hladne vode ♦ 250 g brašna ♦ prstohvat soli ♦ 170 g maslaca ♦ 2... Link
Caprese salata Sastojci: ♦ 500g cherry rajčice ♦ svežanj svježeg bosiljka ♦ 250 g ... Link

Zdravlje

Najvažniji tekst o jabuci koji ćete ikad pročitati

Kora jabuke je bogata prirodnim biljnim tvarima koje se zovu triterpenoidi koji ili ubijaju ili usporavaju rast stanica raka.

Prije nego što uđemo u samu srž ovog teksta, treba naglasiti da ovo što ćete pročitati je vjerojatno najbitnija informacija koja se odnosi na jabuke.

Ukoliko su iz organskog uzgoja, sve vitalne zdrave tvari nalaze se odmah ispod kore jabuke. Ako su iz konvencionalnog uzgoja, svi štetni sastojci pesticida, herbicida i tvari koje uzrokuju rak nalze se također odmah ispod kore jabuke. Ako odlučite jesti konvencionalno uzgojene jabuke, morate prvo oguliti koru i zatim pojesti jabuku koja je izgubila svoju hranjivu vrijednost.

Znači, bez obzira koje je boje jabuka, ona sadrži izuzetno blagovorne sastojke, ali samo ako je iz organskog uzgoja. I to nas dovodi do kvercetina. Kvercetin je antioksidant koji zaustavlja rast kancerogenih stanica i djeluje protiv raka pluća, dojke, jetre i debelog crijeva. Još jedna studija provedena na Havajima potvrdila je da osobe koje jedu veće količine jabuka i luka (a oboje su bogati kvercetinom) imaju manji rizik da će dobiti rak pluća.

Kora jabuke također je bogata prirodnim biljnim tvarima koje se zovu triterpenoidi koji ili ubijaju ili usporavaju rast stanica raka. Volite li više jabučni sok, birajte onaj organski koji nije filtriran. Takav se sok radi od cijelih nasjeckanih jabuka zajedno s korom.

Još jedan nevjerojatan sastojak u organskoj jabuci je pektin. Pektin je razgradljivo vlakno koje također ima sastojke koji su efikasni protiv raka. Pektin se inače upotrebljava kao sastojak za zgušnjavanje džemova i jogurta i iako može uništiti do 40 posto stanica raka, ne uništava zdrave stanice.

Organske jabuke također su vrlo djelotvorne u borbi protiv kolesterola i srčanih bolesti. Njihove super hranjive tvari pomažu srcu snižavajući upale. Flavonoidi djeluju kao antioksidanti jer zaustavljaju oksidaciju LDL kolesterola (loš tip) i štite od stvrdnjavanja arterija.

Pored svega toga, istraživanja su otkrila da odrasle osobe koje redovno jedu jabuke i proizvode od jabuka imaju manje masnih naslaga na trbuhu kao i niži krvni tlak.

Imajte na umu da ono što nedostaje u vašoj prehrani može biti jednak problem kao i ono što se u njoj nalazi.

To je slučaj sa borom, mineralom koji nedostaje mnogim dijetama. Bor pomaže u razgradnji kalcija, magnezija i vitamina D, vitalnih tvari za snažnije kosti i zglobove. Premalo bora podiže razinu rizika od artritisa. Osteoartritis se javlja kada se hrskavica počinje uništavati. To izaziva bol i krutost u zglobovima koljena, kukova, prstiju i kralježnice, a to znači da desetljeća rada i fizičkih aktivnosti uzimaju svoj danak. Znači, ljudi koji žive na mjestima gdje ima manje bora u tlu, a time i u plodovima, imaju povećan rizik od artritisa. No, dobra je vijest da su jabuke odličan izvor bora koji i ublažava simptome artritisa.

Sljedeća na listi su vlakna. To je ona tvar koja daje mrkvama i celeru hrskavost i izdašnost integralnom kruhu, ali ih uopće nema u mesu i mliječnim proizvodima. Postoje dvije vrste vlakana: razgradiva i nerazgradiva.

Razgradiva vlakna iz zobi, ječma, banana, graha i jabuka, formira gel u crijevima koji izbacuje masne tvari.

Nerazgradiva vlakna nalaze se u pšeničnim mekinjama, smeđoj riži, brokulama i, naravno jabukama. Umjesto potpune razgradnje tijekom probave, ona zadržavaju vodu i zapravo djeluju kao metla koja gura hranu brže kroz crijeva. Obje vrste vlakana vrlo su važne u prevenciji začepljenja.

Znači u jabukama se nalaze obje vrste vlakana u omjeru 3 naprama jedan u korist nerazgradivih vlakana. Jedna srednje velika jabuka (sa korom) sadrži oko četiri grama vlakana. Ogulite li jabuku, ta je količina prepolovljena.

Od 1980. godine, udvostručena je konzumacija jabučnog soka, a pala je konzumacija samih jabuka. No, sok i svježa jabuka nisu iste stvari. Jedna šalica jabučnog soka ima samo četvrtinu grama vlakana, ali više šećera nego što je u jednoj jabuci. Znači, jabučni sok vam može pogoršati proljev.

Budući da su bogate antioksidantima, jabuke će pomoći vašem mozgu da proizvodi više acetilkolina, koji se ponaša kao neurotransmiter, odnosno prenosi poruke drugim nervnim stanicama u mozgu. Ljudi s Alzheimerovom bolešću imaju nakupine proteina u mozgu koji se zovu beta amiloid. Visoka razina beta amiloida dovodi do smanjenja razine acetilkolina, a to znači da se manja količina poruka prenosi na ostale nervne stanice u mozgu.

Jedenje jabuka u svakom periodu života će vam pomoći održati pluća snažnijima jer  fitokemikalije kojima obiluje jabuka imaju učinak smanjenja upale dišnih puteva.  U stvari, istraživanja iz Finske, Walesa, Engleske, SAD-a i Singapura imala su slične rezultate: jedenje jabuka je pomoglo ljudima da bolje dišu. Otkriveni su i novi dokazi da trudnice koje konzumiraju velike količine jabuka imaju snažnije šanse zaštiti svoje bebe od razvoja astme u ranom djetinjstvu.

Nikad nije kasno uvesti naviku pojesti jednu organsku jabuku dnevno. 

Zdravlje

Mnogi od nas vremenom se nađu u situaciji kada traže različite izgovore kako bi izbjegli... Link

Savjeti

Kralježnica je jedna od nabitnijih stvari u dječjem razvoju jer je ona glavni stup... Link

Vitkost

Novo istraživanje američkih znanstvenika otkriva da vrsta kalorija koje unosite može... Link

Zanimljivosti

Žensko tijelo ima specifične reakcije i simptome koje možete uspješno umiriti uz pomoć... Link

Ljepota

Prvi znaci starenja najprije se vide na koži a manifestiraju se u vidu bora i staračkih... Link

Zdravi recept dana

Sastojci: ♦ 4 veća vrganja ♦ 1,5 šalica riže ♦ 1 luk ♦ tvrdi sir ♦ svježi timijan ♦ ... Link